Strateginen kumppanuus

Kumppanuutta ja strategista konsultointia:
sukellus liiketoiminnan luihin ja ytimiin 

Siinä missä markkinointi on flirttailua, strateginen viestintä on vakavaa seurustelua. Viestintä on yksi yrityksen johtamisen tärkeimmistä työkaluista, ja strateginen viestintäkumppanuus auttaa virittämään sen täyteen terään.

Strategiaviestintä ja viestinnän strateginen suunnittelu vaativat pitkäjänteistä ja suunnitelmallista näkemystä liiketoiminnan tavoitteista, sekä suunnitelmien pohjalta kiteytettyjä käytännön tekoja.

Viestintä ei suinkaan ole vain organisaation viestintävastaavan heiniä. Myös johtoryhmältä vaaditaan vahvaa viestinnällistä näkemystä.

Konsultoinnin myötä yrityksen johtoryhmän viestintätaidot paranevat ja viestintä tulee kiinteämmäksi osaksi liiketoimintastrategiaa. Kun johdon viestintä on laadukasta ja ymmärrettävää, se kannustaa kaikkia yrityksen työntekijöitä viestimään paremmin omassa roolissaan.

Tuloksellinen viestintäkumppani sukeltaa syvälle liiketoiminnan luihin ja ytimiin ja onkii pintaan strategisesti hiottuja helmiä.

Viestimällä menestykseen!

Onnistunut viestintä tukee yrityksen liiketoimintaa ja auttaa kasvattamaan yrityksen arvoa. Hyvässä liiketoimintastrategiassa luodut konkreettiset viestinnän linjaukset toimivat ohjenuorina viestinnän käytännön toteuttamiseen.

Mitä kannattaa etsiä hyvässä viestinnän kumppanissa?

Luottokumppanin löytäminen on taitolaji. Onneksi viestinnän ulkoistamisessa sitä oikeaa etsiessä ei tarvitse pelätä Tinder-huijareita. Yksittäisen projektin, isomman viestintäkokonaisuuden tai kokonaisen tiimin ulkoistaminen luotettavalle viestinnän kumppanille voi olla yksi parhaista pyyhkäyksistäsi.

Näin viet strategian käytäntöön: 10 huomioitavaa seikkaa

Vaatii viitseliäisyyttä ja aktiivista läsnäoloa, jotta henkilöstö saadaan sitoutettua strategiaan. Yrityksessä on järjestettävä riittävästi tilaisuuksia aidosti ennakkoluulottomaan keskusteluun....

Viisi vinkkiä vaikuttavaan rekrytointiviestintään

Koska työnhakija perustaa mielipiteensä työnantajan houkuttelevuudesta kaikkien saatavilla olevien viestien, ei pelkästään rekrytointi-ilmoituksen, pohjalta, on rekrytointiviestintää hyvä tarkastella osana yrityksen laajempaa viestintää. Ota talteen viisi vinkkiä vaikuttavaan rekrytointiviestintään.

Hyviä uutisia ei tarvitse jättää kertomatta – viisi huomiota kriisiajan viestintään

Venäjän hyökkäyssota Ukrainassa järkyttää parhaillaan meitä kaikkia ja tulevaisuus huolettaa. Viestijöille tilanne tarkoittaa kriisitilaviestinnän jatkumista sekä lisääntynyttä viestinnän tarvetta.

Kokosimme viisi huomiota viestinnän ammattilaisten arkeen uuden kriisin keskellä.

Otatko kaiken irti muutoksen mahdollisuuksista?

Vain muutos on pysyvää, huokaisi moni suomalainen jälleen kerran vuonna 2022. Isotkin organisaatiot navigoivat ristituulien, aallokoiden ja (ikävän usein) vimmatun kiireen keskellä. Muutosmatka tuntuu raskaalta, jos viestintään ei satsata. Mutta mitä kannattaa tehdä itse ja mitä suosiolla ulkoistaa?

Muutoskyky – viestinnän uusi supervoima

Tuntuuko siltä, että nykyään on aina muuttujia matkassa? Itsestäni ainakin. Epävarmuuden sietämisestä on tullut uusi supervoimani. Maailma myllertää ympärillämme, ja ihmiset ja organisaatiot koittavat pysyä menossa mukana.

Kalastuksen perustotuudet pätevät myös viestinnässä

Viestinnän kohdentaminen parantaa selkeästi mahdollisuuksia pärjätä kilpailussa kohderyhmien huomiosta. Kohdentamisen perusedellytys on, että katse käännetään yrityksestä itsestään kohti kuuntelijoita: yleisö otetaan mahdollisimman hyvin huomioon sekä viestintää suunniteltaessa että toteutettaessa.

Kaikkea ei tarvitse osata (tai ehtiä) itse – ulkoistamalla vähennät viestinnän paineita

Viestinnältä vaaditaan paljon tekoja ja osaamista. Yrityksen johdon on tehtävä valintoja siitä, miten viestinnän ja markkinoinnin resurssit käytetään. Valinnoilla varmistetaan, että viestintä pystyy toteuttamaan ydintehtäväänsä: strategisten tavoitteiden edistämistä viestinnän keinoin.

Strategia käytäntöön viestinnän voimalla

Viestintä on ydinroolissa, kun yrityksen strategiasta halutaan tehdä koko organisaation voimavara ja sitouttaa kaikki organisaation jäsenet yhteisiin tavoitteisiin. Hyväkin strategia vaatii aina...

Yrityskulttuurista ja työhyvinvoinnista viestiminen

Työelämän voittajaksi on noussut työntekijä, hyvinvointi ja työn merkitys. Me tunnistamme viestinnän roolin ja mahdollisuudet avoimen, hyväksyvän kulttuurin rakentamisessa.  

Tuemme johtoa, henkilöstöhallintoa ja rekrytoinnin, viestinnän ja markkinoinnin asiantuntijoita luomaan osallistavaa, yrityksenne arvoja henkivää viestintää siellä, missä tekijä odottaa työtänsä – tai missä haluatte näkyä vetovoimaisena työnantajana. 

Strategiaan sitouttaminen viestinnän keinoin

Uusi strategiakausi edessä, vaan nyt pitäisi vielä kertoa, yhdenmukaisesti, tuloksellisesti ja paikallisesti kaikille työntekijöille siitä, mistä on kyse? Ja mikä tärkeintä, sitouttaa henkilöstö yhteisiin tavoitteisiin. Tulukset tuovat tottuneesti strategian painopisteet työntekijän arkeen monikanavaisesti, sisäisesti, ulkoisesti ja kohderyhmälle inhimilliseen tahtiin.

Tarjoamme vahvaa viestinnän tukea yrityksen johdolle uusista tavoitteista, toimintatavoista ja linjauksista kertomiseen. Hoidamme brändinhallinnan, muutosviestinnän ja hankkeiden läpiviennin globaalissa toimintaympäristössä. Kuuluisat langat pysyvät käsissämme myös kansainvälisesti, kasvotusten ja etäyhteyksin. 

Yrityksen johdon viestinnällinen sparraus

Johtoryhmän viestintätaidot rajoittuvat turhan usein esitysten, raporttien ja sähköpostien laatimiseen. Ajatusjohtajan paikka lunastetaan kuitenkin siellä, missä ja millaista keskustelua oikeasti käydään.

Hahmottelemme ja toteutamme yhdessä kannanotot, keskustelunavaukset, blogipostaukset ja puheenvuorot. Vahvistamme toimitusjohtajan henkilöbrändiä ja lisäämme näkyvyyttä. Tuemme johtoryhmän jäseniä strategian sanoittamisessa helpoilla ja oman kuuloisilla viestinnän teoilla.

Kohti tuloksellista viestintää

Viestinnän strateginen konsultointi on menestyksekästä vain silloin, kun viestinnän kumppanilla on syvällinen näkemys asiakkaan toimintaympäristöstä, vahvuuksista ja heikkouksista.

Me Tuluksella kiinnostumme asiakkaistamme juuria myöten. Räätälöimme palvelupakettimme asiakkaan tarpeisiin. Konsultoimme, sparraamme, ohjaamme ja koulutamme: kohti tuloksellisempaa viestintää.

Haluatko koko organisaation toimivan yhteisten tavoitteiden eteen?

Ota tulukset tueksi.

Liisa Oksanen

LIISA OKSANEN

Toimitusjohtaja, viestintäasiantuntija
liisa.oksanen@tulus.fi
+358 50 579 3205

Johanna Lassy-Mäntyvaara

JOHANNA LASSY-MÄNTYVAARA

Johtava viestintäasiantuntija
johanna.lassy@tulus.fi
+358 40 584 9569

Liisa Oksanen

PETRA NIEMI

Projektipäällikkö, viestintäasiantuntija
petra.niemi@tulus.fi
+358 44 751 3101

Mietityttääkö viestintä? Ota yhteyttä niin mietitään yhdessä!

Mistä olet kiinnostunut?