Viestinnän ulkoistaminen Oma Tulus

Usein kysyttyjä kysymyksiä Oma Tulus -palvelusta

Mietityttääkö sinua jokin seikka viestinnän ulkoistamisen Oma Tulus -palvelussa? Sama asia on varmasti mietityttänyt jotakin toista matkan varrella. Kokosimme meiltä useimmiten kysyttyjä kysymyksiä päätöksentekosi tueksi.
Mitä jos kuukausisopimuksesta jää päiviä käyttämättä?

Oma Tulus -palvelu elää asiakkaan tarpeiden mukaan. Hiljaisemman kuukauden tunnit voidaan siirtää seuraavalle kahdelle kuukaudelle resurssiksi.

Mitä jos päivät menevät yli sovitusta?

Jos tunteja on jäänyt aikaisemmin käyttämättä, ne käytetään ensisijaisesti paikkaamaan tilannetta. Mikäli näyttää siltä, että tuntimäärä silti ylittyy, jopa toistuvasti, neuvotellaan asiasta asiakkaan kanssa. Sovitut Oma Tulus -päivät laskutetaan Oma Tulus -hinnalla ja ylittävä osuus Oma Tulus -sopimukseen merkityllä lisätuntihinnalla. Sopimusta on kuitenkin mahdollista kasvattaa milloin tahansa.

Miten yli menevä aika laskutetaan?

Oma Tulus -töistä laskutetaan sopimuksen mukaisesti jokaisen kuukauden lopussa. Mahdolliset lisätunnit laskutetaan Oma Tulus -sopimuksesi mukaisella lisätuntihinnalla: nämäkin tunnit ovat Tuluksen standardituntihintaa edullisempia.

Millaisen raportin voin saada kuun päätteeksi?

Laskuille lisätään kattava raportti työtuntien sisällöistä ajallisesti eriteltynä joka kuukausi. Raportoinnin yksityiskohdista sovitaan kunkin asiakkaan kanssa erikseen, sillä toiset tarvitsevat tukevampaa raportointia kuin toiset.

Mihin asiakkaat tyypillisesti käyttävät saatua raporttia?

Asiakas näkee raporteilta erittelyn erilaisiin viestinnän osa-alueisiin kuluneesta työajasta ja näiden kustannuksista.  Raporttia voi käyttää esimerkiksi viestinnän seurantaan, johtamiseen, suunnitteluun, tuotteistamiseen, budjetointiin ja vaikuttavuuden tutkimiseen.

Jääkö palveluun kiinni? Eli onko siitä vaikea irtisanoutua, kun sen ottaa käyttöön?

 Palvelua aloitettaessa sovitaan sopimuskaudesta, joka usein on puoli vuotta tai vuosi. Palvelun kestosta voidaan sopia jokaiselle asiakkaalle räätälöity ratkaisu erikseen. Laskutamme vain tehdystä työstä, joten riskiä palvelun tilaamisessa ei asiakkaalle ole. 

Miten kunkin kuukauden Oma Tulus -työt suunnitellaan?

Työt suunnitellaan asiakkaan kanssa, asiakkaan tarpeiden, viestinnän painopisteiden ja palveluiden pohjalta. Suunnitelma on hyvin joustava, ja elää tilanteiden mukana. Joidenkin asiakkaiden kanssa pidämme lyhyen Oma Tulus -suunnittelupalaverin aina kuun alussa.

Missä tulus työskentelee?

Tiimisi tulukset voivat työskennellä sopimuksen mukaan joko yrityksen tiloissa tai Tuluksen toimistolla Tampereella, Helsingissä tai Lahdessa.

Jos minulla on tuttuja tuluksia, saanko toivoa tiettyä työntekijää?

Saa toivoa! Yhden luukun periaatteen pohjalta kuitenkin asiakkaan käytössä on kaikki osaamisemme. Nimetty asiantuntija työskentelee asiakkaan hyväksi yhteistyössä koko Tuluksen asiantuntijatiimin kanssa.

Lisää kysymyksiä? Vastaamme mielellämme!

Liisa Oksanen

LIISA OKSANEN

Toimitusjohtaja, viestintäasiantuntija
liisa.oksanen@tulus.fi
+358 50 579 3205

Liisa Oksanen

JANNE SUOKAS

Liiketoimintajohtaja, viestintäasiantuntija
janne.suokas@tulus.fi
+358 44 751 0211

Johanna Lassy-Mäntyvaara

JOHANNA LASSY-MÄNTYVAARA

Johtava viestintäasiantuntija
johanna.lassy@tulus.fi
+358 40 584 9569

Lue lisää Oma Tulus -palvelusta blogissamme!

Mietityttääkö viestintä ja markkinointi? Ota yhteyttä tai jätä tarjouspyyntö ja jatketaan matkaa yhdessä!

Mistä olet kiinnostunut?