Mitä kannattaa etsiä hyvässä viestinnän kumppanissa?

Luottokumppanin löytäminen on taitolaji. Onneksi viestinnän ulkoistamisessa sitä oikeaa etsiessä ei tarvitse pelätä Tinder-huijareita. Yksittäisen projektin, isomman viestintäkokonaisuuden tai kokonaisen tiimin ulkoistaminen luotettavalle viestinnän kumppanille voi olla yksi parhaista pyyhkäyksistäsi.

Viestinnän ulkoistusprosessi voi jo itsessään olla yritykselle iso muutoshanke. Se ottaa aluksi aikaa vastuuhenkilöiltä, mutta vapauttaa lopulta resursseja keskittyä yrityksessä niihin avainasioihin, joihin halutaan. Hyvä kumppani tekee taustoittavaa työtä, johon johdolla ja viestinnän väellä ei useinkaan ole aikaa.

Ulkoistamisen keskittäminen yhdelle luottokumppanille kannattaa. Kokonaisuuden tunteva ja hahmottava kumppani pelaa paineessakin tehokkaammin ja sujuvammin. Yhdeltä luukulta pystytään aidosti tarjoamaan kaikki monikanavaisen viestinnän tekeminen: kiireessä ei tarvitse lähteä puljaamaan, mistä mitäkin lisäkättä hankitaan.

Kumppaniksi ei kannata valita ketä tahansa: kumppanin työntekijöiden pitää olla todellisia ammattilaisia, jotka toimivat tiiminä tarjoten asiakkaalle viestinnän koko paketin yhdeltä luukulta.

Hyvä kumppanuus tuntuu luissa, ytimissä ja numeroissa

Persoona peliin ja kemiat kuntoon

Tärkeää on myös kumppanin kyky tarjota tarkkoja laskelmia ulkoistuksen kannattavuudesta. Meillä Tuluksessa on tarkkaan suunnitellut ja hyviksi todetut prosessit, jolloin yhteydenpito ja työskentely sujuvat mutkattomasti ja asiakas saa kullanarvoista seurantatietoa kaikesta siitä, mitä tehdään ja millä kannattavuudella.

Numeroiden pohjalta toimintaa voidaan kehittää edelleen. On ihan okei pysähtyä välillä datan ääreen ja pohtia, toimiiko tämä meidän suhteemme, kuten odotimme. Ulkoistamisen malli on kannattava ja kehityskelpoinen, kun sen tulokset ovat todistettavissa.

Kumppaniksi ei kannata valita ketä tahansa: kumppanin työntekijöiden pitää olla todellisia ammattilaisia, jotka toimivat tiiminä tarjoten asiakkaalle viestinnän koko paketin yhdeltä luukulta.

Vaikka yritys ostaakin palveluita yrityksellä, on tärkeää laittaa persoona peliin – kuten me kaikki tulukset teemme. Avuiksi tarvitaan käsiä ja aivoja, mutta lopulta ostetaan aina hyviä tyyppejä. Isoissa ulkoistusprosesseissa pitää kuitenkin olla selkeä omistajuus kumppanin taholta – tekijöitä voi olla monta, mutta yksi henkilö vastaa siitä, että palvelu toimii ja sitä kehitetään asiakkaan tarpeiden mukaan.

Ulkoistamalla kaikki irti matkan taitekohdista

 Oma Tulus -palvelu on joustava, tehokas ja laadukas tapa ulkoistaa yksittäinen hanke, laajempi viestintäkokonaisuus tai kokonainen tiimi. Oma Tuluksella saat kustannustehokkaasti käyttöön kaikki viestinnän erikoisalueet.

Oma Tulus® -palvelun kolme parasta puolta

Tässä partnerissa parasta on sen takana seisovan, monipuolisen viestinnän ammattilaisten tuoma resurssijoustavuus. Tätä tehotiimiä eivät saikut tai lomat hetkauta! Ulkopuolinen kumppani joustaa aina asiakkaan tarpeiden mukaan.

Takuu laadukkaasta kädenjäljestä, raudankovista projektinhallintakyvyistä ja jämptistä aikataulujen pitämisestä rauhoittaa hermoja. Työtä on tekemässä aina yrityksen tyylin ja tarpeet tunteva, ajan tasalla operoiva kovan luokan ammattilainen.

Kun rekrytointi, perehdytyshuolet ja henkilöstöjohtaminen jäävät kumppanin murheiksi, asiakas voi käyttää säästyneen ajan oman osaamisensa ja liiketoiminnan kehittämiseen.

Tarvetta hyvälle viestintäkumppanille? Ota yhteyttä Tulukseen!

 

Liisa Oksanen

Toimitusjohtaja, viestintäasiantuntija
liisa.oksanen@tulus.fi
+358 50 579 3205