Some ja digitaalinen markkinointi

Sosiaalinen media ja digitaalinen markkinointi – polkuja luo

Sosiaalinen media ja digitaalinen markkinointi ovat olennainen osa jokaista viestintäsuunnitelmaa ja jokaisen viestinnän tekijän työpäivää.

Ne merkitsevät myös jatkuvasti muuttuvaa ja kehittyvää virtaa ohjelmistoteknologian ja ihmisten kohtaamisia.

Parhaimmillaan tuloksena on vahva yhteisö ja hyvä kassavirta. Kärryillä pysyminen ja kaikkien ohjien käsissä pitäminen on kuitenkin oikea haaste. Me autamme ylämäessä.

Otamme meidät tueksesi, kun tarvitset suunnitteluapua ja käsipareja LinkedIniin, Facebookiin, Twitteriin ja Instagramiin.

Digimarkkinoinnin keinovalikoimaamme kuuluu orgaanisen ja sponsoroidun sometekemisen lisäksi uutiskirjeet sekä hakukonenäkyvyyden optimointi.

Oma Tulus – Ulkoista some meille!

Oma Tulus -palvelun kautta voit ulkoistaa meille somesisältöjen sisältö- ja kuvatuotannon, aikataulutuksen, julkaisun ja raportoinnin. Monet asiakkaamme tykkäävät jättää erityisesti julkaisutyön meille.

Tulus-akatemia – Someosaaminen ajan tasalla

Jos kaipaat oman tiimiisi osaamisen päivitystä esimerkiksi Facebookista, Instagramista tai LinkedInistä, älä epäröi ottaa yhteyttä Tulus-akatemiaan!

Vaikuttavuutta Tulus-tutkalla

Tulus-tutka -palvelu ottaa niskalenkin datasta. Palvelu työstää viestinnän ja markkinoinnin analytiikasta oivalluksia, toimintaohjeita ja ymmärrettävää tietoa.

Visuaalista somea

Tuluksen sometyö on myös vahvasti visuaalista. Ideoimme ja toteutamme mielellämme instagram-tarinoita, animoituja grafiikoita ja veikeitä kuvasarjoja piristämään somevirtaa.

Sosiaalisen median strategia

Jotta julkaiseminen olisi somessa jouhevaa ja yrityksen ilme ja ääni yhtenäinen, kannattaa somestrategian laatimiseen käyttää muutama hetki.

Vaikka yrityksen viestintästrategia ja viestinnän kohderyhmät olisi jo tarkkaan määritelty, voi olla, että eri somekanavilla on syytä tavoitella tarkkaan harkittuja mikroyleisöjä. Näiden löytämiseksi eri kanavien analytiikkaa, yrityksesi sivuston kävijöitä sekä tarvittavia muita lukuja on hyvä käydä läpi ja ymmärtää.

Kun strategia on valmis Tulus auttaa sinua ottamaan suunnitelmallisen ja tehokkaan otteen julkaisutyöstä.

Sosiaalisen median sisällöt

Huomioimme sosiaalisen median sisällöntuotannossa kanavien erilaiset toimintakulttuurit, julkaisukäytännöt, yleisöt ja puheensävyn. Seuraamme analytiikkaa, pureskelemme sen selkokieliseen muotoon ja hyödynnämme lukuja sisältöjen kehittämisessä.

Myös somesisällöt tekevät töitä yrityksen strategisten tavoitteiden eteen ja noudattavat yhdessä sovittua äänensävyä.  Emojien määrä säädetään tavoiteltavan kohderyhmän mukaan 💪

Muuta viestintätyötä tehdessämme autamme sinua huomaamaan sosiaaliseen mediaan vaivatta sulautuvat sisällöt ja muokkaamaan materiaalit kuhunkin kanavaan.

WeChat: Kiinan suurin

WeChat on yksi maailman käytetyimmistä sosiaalisen median palveluista yli miljardilla aktiivisella päiväkäyttäjällään. Mikäli yrityksesi mielii Kiinan kasvaville markkinoille, on WeChat helpoin ja tehokkain tapa tavoittaa kohderyhmiäsi.

Hakukoneoptimointi (SEO)

Oletko uudistamassa nettisivuja ja haluat varmistaa, että kävijät löytävät ne? Kaipaavatko verkkosivujesi sisällöt pienen SEO-ravistelun? Katsotaan asia yhdessä kuntoon! Tulus Tutka nappaa datasta oivalluksia ja toimenpiteitä!

Verkkosivut

Toimivat ja kutsuvat verkkosivut saattelevat asiakkaasi digitaalista polkua pitkin kotiin. Digitiimimme hallitsee sisältöjen hakukoneoptimoinnin, saavutettavuustekijät ja sivustojen pienet ja suuret muutokset.

Somemarkkinointi & mittaaminen

Teemme tavoitteellista ja tuloshakuista somemarkkinointia kanssasi ja autamme yleisöjä löytämään tuotteesi ja yhteisösi.

Pohditaan ja mitataan yhdessä, missä kanavassa eurosi sitouttavat parhaiten.

Lisäksi mittaamme puolestasi orgaanisen someviestinnän onnistumista ja koostamme sinulle raportit tavoitettavuudesta, käyttäjien sitoutumisesta, nettisivuille ohjautuneesta liikenteestä ja muiden tavoitteiden toteutumisesta. Kehittämämme raportoinnin ja mittaamisen työkalu Tulus-tutka sopii mainiosti sometyön arviointiin ja kehittämiseen.

Sosiaalisen median mittaaminen

MARKKINOINNIN AUTOMAATIO

Kaikkea ei tarvitse tehdä manuaalisesti. Tuottoisimmat liidit ja ilahduttavimmat asiakaskokemukset pohjaavat kohderyhmien syvälliseen ymmärrykseen.

Ketä koitamme tavoitella ja miksi? Miten herättää kipinä läpi kohinan? Kohdennetun markkinoinnin ja sidosryhmäviestinnän automaatio säästää paukkuja kiireen keskellä, sillä perusteellisesti suunniteltu on jo puoliksi tehty.

Operatiivinen ja viestinnällinen asiakkuudenhallinta

  • Markkinoinnin automaatio
  • Uutiskirjeet
  • Hankeviestintä
  • Projektiluontoinen sidosryhmäviestintä
  • CRM ja asiakkuudenhallinta

Uutiskirjeet

Uutiskirjeet jatkavat urheasti voittokulkuaan yhtenä parhaiten tavoittavista suoramarkkinoinnin muodoista. Markkinoinnin automaatio on nostanut uutiskirjemarkkinoinnin tähän päivään ja tarjoaa mahdollisuuksia viestien räätälöintiin.

Tuluksen asiantuntijoilla on kokemusta kenties kymmenestä eri alustasta ja käytössä ainakin viisi, joten hanskaamme varmasti sinunkin uutiskirjeesi tuotannon, lähettämisen sekä kehittämisen.

Uutiskirjemarkkinointi

  • Sisältösuunnittelu & sisällöntuotanto
  • Visuaalinen suunnittelu & graafiset elementit
  • Uutiskirjeiden lähetys
  • Tulosten raportointi ja A/B-testaus

Työnäytteenä toimii tietenkin oma uutiskirjeemme.

Somessa savottaa? Tulukset tueksi!

Liisa Oksanen

SAARA TÖYSSY

Kehityspäällikkö, viestintäasiantuntija
saara.toyssy@tulus.fi
+358 44 751 3104

Johanna Lassy-Mäntyvaara

MINNA KUMPU

Digitaalisen viestinnän projektipäällikkö
minna.kumpu@tulus.fi
+358 50 579 3203

Liisa Oksanen

JANNE SUOKAS

Projektipäällikkö, viestintäasiantuntija
janne.suokas@tulus.fi
+358 44 751 0211

Blogi

Mietityttääkö viestintä? Ota yhteyttä niin mietitään yhdessä!

Mistä olet kiinnostunut?

6 + 5 =