LinkedInin algoritmi 2024 korostaa vuorovaikutusta

Sisältö on edelleen LinkedInin kuningas, mutta postausten takana näkyvyyttä ohjailevan algoritmin ymmärtäminen ei tee hallaa sekään! LinkedIn, tuo ammatillisen verkostoitumisen ykkösalusta, on kehittynyt kuivasta urauutisten listasta täysimittaiseksi sosiaaliseksi mediaksi, jonka virrassa ui myös henkilökohtaisempia julkaisuja ja viihteellisiä videoita. Jopa siinä määrin, että osa kritisoi alustan muuttuneen toiseksi Facebookiksi.

Huhtikuun 2024 algoritmipäivitysten myötä LinkedIn pyrkii vahvistamaan vuorovaikutusta.

Nämä asiat korostuvat nyt entisestään:

Merkityksellisyys: Sisältösi tulee vastata kohdeyleisösi mielenkiinnon kohteita, jotta se loisi haluttua vuorovaikutusta.

Asiantuntemus: Julkaisujen tulee heijastaa asiantuntemustasi alalla, jolla toimit.

Osallistuminen: Kommentit henkilöiltä, jotka ovat aiemminkin olleet kiinnostuneita julkaisujesi aiheesta, ovat entistä tärkeämpiä.

Kommentoinnin kasvava voima

Vastuullisuusviestinnän aloittaminen

Algoritmimuutosten vuoksi jotkut käyttäjät ovat havainneet julkaisuidensa näkyvyyden laskeneen. Toisaalta julkaisujen elinkaari on pidentynyt ja ne saattavat saada näkyvyyttä myöhemmin.

LinkedIn ei enää rankaise julkaisujen muokkauksista, joten voit korjata ärsyttävän kirjoitusvirheen asiaa sen kummemmin miettimättä. Hyvä uutinen on myös se, että LinkedInissä on nyt kauan toivottu mahdollisuus ajastaa julkaisut suoraan alustalla. Toiminto lisää joustavuutta ja helpottaa säännöllistä julkaisua.

Useimpien LinkedIn-käyttäjien näkökulmasta tärkein muutos on todennäköisesti merkityksellisten ja oivaltavien kommenttien painoarvo. Tämä tarkoittaa, että voit tavoittaa paljon mielenkiintoisia ihmisiä jakamalla asiantuntemustasi muiden julkaisujen kommenttiosioissa.

Toinen LinkedIn-mantra, jonka olet todennäköisesti kuullut aiemminkin, on johdonmukaisuus. Tämä on edelleen totta. Kommentoiminen ja julkaiseminen säännöllisesti pitää yleisösi sitoutuneena ja algoritmin tyytyväisenä. Säännöllisyys on myös tärkeämpää kuin julkaisemistiheys.

Käytännön vinkkejä algoritmin kesyttämiseksi:

Ole valmis osallistumaan: Julkaise, kun voit käyttää vähintään 15 minuuttia kommentteihin vastaamiseen.

Ajoitetut vastaukset: Kommentoi omaa julkaisuasi tietyin välein, esimerkiksi 2, 8 ja 24 tuntia julkaisun jälkeen.

Käytä erilaisia sisältötyyppejä: Hyödynnä eri julkaisumuotoja pitääksesi syötteen mielenkiintoisena.

Jaa uudelleen: Lisää näkyvyyttä jakamalla relevanttia sisältöä uudelleen.

Vastaa kommentteihin: Osallistu keskusteluun niiden kanssa, jotka kommentoivat julkaisuasi.

Suositellut päivät: Julkaise tiistaisin, torstaisin (ja lauantaisin) optimaalisen näkyvyyden saavuttamiseksi.

Pikavinkit kiireisille ammattilaisille:

Jotta LinkedInissä saa näkyvyyttä, siellä pitää olla aktiivinen. Nämä vinkit on laadittu sinua varten!

Optimoi profiilisi: Varmista, että LinkedIn-profiilisi on ajan tasalla ja kattava.

Vieraile säännöllisesti: Osallistu LinkedInissä usein, ei vain silloin kun julkaiset itse.

Osallistu: Algoritmi suosii vuorovaikutusta, joten kommentoi ja reagoi muiden julkaisuihin.

Ajoita: Käytä ajastustoimintoja tukemaan säännöllistä julkaisutahtia.

Julkaise eri formaateissa: Käytä erilaisia sisältötyyppejä, jotta syötteesi pysyy monipuolisena.

 

Algoritmimuutoksista huolimatta LinkedInin ydin säilyy samana. Alusta on edelleen tarkoitettu verkostoitumiseen ja merkityksellisen, korkealaatuisen asiantuntijasisällön jakamiseen. Kun keskityt vuorovaikutukseen, johdonmukaisuuteen ja merkitykselliseen sisältöön, voit parantaa LinkedIn-näkyvyyttäsi entisestään.

Sisältö on siis kuningas, mutta vuorovaikutus on nyt hallitseva kuningatar!

Tämä blogikirjoitus perustuu Tulus-akatemian LinkedIn-koulutusmateriaaliin. Voit oppia lisää LinkedIn-algoritmista esimerkiksi seuraamalla Richard van der Blomin tiliä LinkedInissä.

Tarvitsetko apua näkyvyytesi parantamisessa LinkedInissä olemme täällä sinua varten!