TULUS-TUTKA
VARMISTA TULOKSELLINEN VIESTINTÄ JA MARKKINOINTI

 

Viestinnän analytiikan seuraaminen mahdollistaa viestinnän kehittämisen. Usein kuitenkin käy niin, että kerätty data jää vain numeroiksi raportille tai havainnoksi kehittämissuunnitelmaan. 

Tulus-tutka-palvelu ottaa niskalenkin datasta ja johdattaa sinut kohti liiketoimintaasi tukevaa tavoitteellista viestintää ja markkinointia. Tutka työstää viestinnän ja markkinoinnin analytiikasta oivalluksia, toimintaohjeita ja ymmärrettävää tietoa, jotka ohjaavat viestinnän ja markkinoinnin arkea.

Palvelun avulla tavoitat kohderyhmäsi paremmin ja varmistat, että käytät resurssisi viisaasti.

NÄIN TULUS-TUTKA TOIMII VIESTINNÄN JA LIIKETOIMINNAN TUKENA

U

ANALYTIIKAN SÄÄNNÖLLINEN LÄPIKÄYNTI

 

Tulus-tutka auttaa sinua kehittämään johdonmukaisesti liiketoimintaasi tukevaa viestintää. Kenties sinulla on jo dataa, jota et hyödynnä?

Voit aloittaa tiedon perkaamisen ja hyödyntämisen kanssamme tai sopia jo käynnissä olevien analytiikkarutiinien ulkoistamisesta meille.

Tutka-palvelun laajuus räätälöidään aina asiakkaan tarpeen mukaan.

U

Voimme tutkata läpi esimerkiksi

  •  viestinnän ja markkinoinnin toimenpiteet koko vuoden ajalta
  • somesisällöt ja -kanavat
  • tiettyyn kampanjaan tai strategiseen tavoitteeseen liittyvät sisällöt.

Dataa sieltä, mistä sitä tarvitaan

  • uutiskirjealustoilta
  • nettisivuilta
  • somekanavista
  • mediaseurantatyökaluista
  • käyttäjäanalysoinnin työkaluista.

VIESTINNÄN JA MARKKINOINNIN KEHITTÄMINEN

Tutka paljastaa, missä kohtaa viestinnän panostukset tuottavat haluttuja tuloksia, ja milloin viestit sujahtavat ohi maalin. Tutkan avulla voi kehittää esimerkiksi  

  • sisältöjen luettavuutta ja ymmärrettävyyttä 
  • sisältöjen kykyä aktivoida 
  • kanavien kohdentamis- ja mainostyökalujen käyttöä. 

Palvelu parantaa myös ymmärrystä kohderyhmistä ja auttaa kehittämään hakukoneoptimointia opitun perusteella. 

Tekemisen tueksi koostamme konkreettiset sisällöntuotannon ohjeet varmistamaan, että markkinoinnin ja viestinnän ammattilaiset osaavat hyödyntää tutkan esille nostamia havaintoja työssään.

Lisäksi voimme tarkastella esimerkiksi myyntiin, asiakastyytyväisyyteen ja henkilöstön hyvinvointiin liittyvää dataa.

i

SELKOKIELINEN RAPORTTI JOHTOPÄÄTÖKSINEEN

 Selkeät, havainnolliset raportit ovat Tulus-tutkan ydin. Raportit sisältävät numeroiden lisäksi aina selityksen siitä, mitä numerot tarkoittavat ja miten niiden pohjalta kannattaa toimia. Raporttien laatimisessa hyödynnämme muun muassa Google Data Studiota.

Raportit

  • kertovat tuottavatko viestintä- ja markkinointitoimenpiteet organisaation strategian kannalta oleellisia konversioita, eli ovatko yrityksen tavoitteet ja viestinnän tulokset linjassa
  • luovat päätöksenteon tueksi dokumentoitua tietoa, jota myös myyntiorganisaatio tai yrityksen johto voivat käyttää hyödyksi.

Palvelulupaus: Raportissa ei esiinny suoraan Google Analyticsista poimittuja termejä, kuten hankinnan yleiskatsaus ja bounce rate ilman selityksiä. Jos et ymmärrä raporttia, selkokielistämme lisää.

TULUS-TUTKAN PALVELUPAKETIT JA ESIMERKKIHINNAT

Tutka-palvelu pk-yrityksille

  • Aloitusmaksu 690 € + palvelu alkaen 390 € / kk
  • Käymme kuukausittain läpi yrityksesi viestinnän ja markkinoinnin analytiikan sovitusti ja koostamme selkokielisen, visuaalisen raportin.
  • Raporttiin sisältyvät johtopäätökset viestinnän tehokkuuden kehittämiseksi sekä käytännön ohjeet sisällöntuottajille.

Palvelu käynnistyy alkukartoituksella, jossa käymme läpi viestinnän ja markkinoinnin tavoitteesi liiketoiminnan tukena sekä määrittelemme yhdessä mitattavat asiat.   

Säännöllinen tutkapalvelu mahdollistaa datan keräämisen pidemmältä ajalta ja viestinnän systemaattisen kehittämisen sen pohjalta.

 Somekartoitus

  • Alkaen 1900 e
  • Käymme läpi somekanaviesi tavoitteet, sisällöt ja analytiikan sovitulta ajanjaksolta (max. 6 kk).   
  • Koostamme havainnoista konkreettisen raportin, josta selviää 
    • Miten hyvin viestinne näkyvät ja aktivoivat tavoittelemianne käyttäjiä eri kanavissa  
    • Millaiset sisällöt kiinnostavat käyttäjiä eniten ja toteuttavat asettamianne tavoitteita  
    • Johtopäätökset ja ehdotukset sisältöjen ja niiden kohdentamisen sekä kanavavalintojen kehittämiseksi.  

Somekartoitus räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden mukaan. 

Mitäs tänään tutkattaisiin?

JOHANNA LASSY-MÄNTYVAARA

Johtava viestintäasiantuntija
johanna.lassy@tulus.fi
+358 40 584 9569

Johanna Lassy-Mäntyvaara

SAARA TÖYSSY

Kehityspäällikkö, viestintäasiantuntija
saara.toyssy@tulus.fi
+358 44 751 3104

Johanna Lassy-Mäntyvaara

SIRU SALMINEN

Sosiaalisen median asiantuntija
siru.salminen@tulus.fi
+358 50 579 3206

Liisa Oksanen

Mietityttääkö viestintä? Ota yhteyttä niin mietitään yhdessä!

Mistä olet kiinnostunut?