Tulus-akatemian kevään somevinkit

Tulus-akatemia järjesti keväällä 2022 kaksi tietoiskua. Ensimmäisessä paneuduttiin rekrytointiviestintään ja toisessa esiteltiin ajankohtaisia somemaailman ilmiöitä. Kirjasimme tietoiskun vinkit tiivistetyssä muodossa blogiimme kaikkien hyödynnettäväksi, ole hyvä!

Tulus-akatemian somevinkit 2022

Videot

Videoiden pitkään ennustettu voittokulku jatkuu kaikissa kanavissa. Mutta mikä on sopiva pituus videolle. Vastaus: LYHYT. Editoi siis reippaasti pois kaikki ylimääräinen säilyttääksesi katsojan kyydissä. Muista, että esimerkiksi Instagramissa kuvan voi pysäyttää sormella. Video alkaa olla jo monille vanha tuttu ja näemmekin nyt live-videon suosion kasvavan.

Vaikuttajat

Vaikuttajamarkkinoinnin suosiolle ei näy loppua. Vaikuttajayhteistyön taustalla ovat yhä useammin jaettu arvomaailma ja kumppanuudet ovat pitkiä. Sekä vaikuttajien oma ammattitaito että yhteistyökuvioita yritysmaailman puolella suunnittelevien osaaminen ovat kasvaneet huimasti viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Digitaalinen asiakaskokemus

Pandemia kiihdytti sosiaalisen median aktiivista käyttöä ja kasvatti samalla digitaalisen vuorovaikutuksen merkitystä. 64 % asiakkaista lähestyy yrityksiä mieluummin viestillä kuin puhelimitse ja 59 % sosiaalisen median markkinoijista sanoo, että sosiaalinen asiakaspalvelu on kasvattanut arvoaan organisaatiossa.

Lähde: Hootsuite, Social Trends 2022. 

Luvassa on jälleen uusi mainonnan hallinnan työkalu: Meta Advantage Suite for Ads. Työkalun tarkoitus on johdonmukaistaa ja automatisoida mainoskampanjoiden luontia, optimointia ja analysointia.

Tuluksen sometiimin kommentti: ”Uskomme kun näemme.”

Meta

Facebookin taustalla toimivan yrityksen nimi muuttui Metaksi lokakuussa 2021. Ryhmien merkitys Facebookin käytössä kasvaa. Luvassa on jälleen uusi mainonnan hallinnan työkalu: Meta Advantage Suite for Ads. Työkalun on tarkoitus on johdonmukaistaa ja automatisoida mainoskampanjoiden luontia, optimointia ja analysointia.

Tuluksen sometiimin kommentti: ”Uskomme kun näemme.”

Instagram

Olethan huomannut, että Instagram-julkaisuja ja mainoksia voi nyt tehdä desktopilla?

Metan mukaan trendaavimmat Instagram-sisältöaiheet ovat behind the scenes -sisällöt sekä Q&A-video tai live-video. Stories jatkaa suosiotaan: Meltwaterin tutkimuksen mukaan 86 % Instagramin käyttäjistä julkaisee tarinoita. Wau!

LinkedIn

LinkedIn muuttuu hitaasti pelkästä rekrytointikanavasta lähemmäksi kaikkia muita somekanavia. Asiantuntijuus & ajatusjohtajuus jatkavat tärkeimpinä teemoina.

Työntekijälähettiläät ovat jo luonteva osa useimpien yritysten rekrytointiviestintää. Myös työntekijät ovat harjaantuneet taitavammiksi roolissa. Markkinoijalle LinkedIn tarjoaa harvinaisen tarkkoja kohdentamismahdollisuuksia.

Haluatko sinä sukeltaa syvemmälle tiettyyn aiheeseen tai kanavaan?
Ota yhteyttä niin pysytään kärryillä yhdessä!

 

Siru Salminen

Sosiaalisen median asiantuntija
siru.salminen@tulus.fi
+358 50 579 3206

Lisää somesta ja digitaalisesta markkinoinnista