Asiakkaiden syvällinen ymmärtäminen ja eri asiakasryhmien tarpeiden tunnistaminen on olennaista markkinoinnin ja myynnin tavoitteiden saavuttamiselle. Ostajapersoonat ovat oivallinen työkalu kerätyn asiakasymmärryksen muuttamiseen viestinnän ja markkinoinnin teoiksi.
Erilaiset asiakasryhmät tarvitsevat erilaista tietoa ja tukea ostopäätöstensä vahvistamiseksi. Millaista sisältöä laaditaan ostajalle, joka ei tiedä mitä haluaa ostaa? Entä millainen sisältö tuo kaupat kotiin henkilölle, joka vertailee kahden toimittajan välillä?
Tulus-akatemian® Luo ja hyödynnä ostajapersoonia -koulutus kattaa ostajapersoonien luomisen koko prosessin asiakashaastatteluista aina ostajapersoonille räätälöityjen sisältöjen suunnitteluun. Koulutus auttaa ymmärtämään millainen ostajapersoona on hyödyllinen ja miten ostajapersoonia voi hyödyntää markkinoinnin ja viestinnän arjessa.
Koulutus on helppo räätälöidä juuri sinun yrityksesi tai yhteisösi tarpeisiin!
- Koulutuksen sisältö
- Asiakashaastattelut ja muut tietolähteet ostajapersoonien luomisen perustana
- Oman palvelun tai tuotteen kannalta olennaiset tiedot ostajapersoonilla
- Ostajapersoonien tuotetietoisuuden taso, oston motivaatio, oston esteet
- Markkinoinnin räätälöinti: ydinviestit, arvoloupaukset, äänensävy
- Sisältöpolkujen laatiminen ostajapersoonille
- Ostajapersoonien visualisointi ja käytön lanseeraus sisäisesti
-
Räätälöitävä lisäaineisto:
- Ostajapersoonien hyödyntäminen viestinnän vuosikelloa ja sisältösuunnitelmia laadittaessa
- Ostajapersoonat ja sosiaalisen median markkinoinnin kohdentaminen
- Ostajapersoonien päivittäminen ja ylläpito
- Ostajapersoonat ja jälkimarkkinointi
Koulutus voidaan järjestää etä- tai lähiopetuksena ja räätälöidä sinun organisaatiosi tai tiimisi tarpeisiin.