REFERENSSI: Murikanranta jätti muistijäljen näyttävällä diginäyttökampanjalla

Murikanranta on hiljattain täysin uuden ilmeen saanut kokoushotelli ja tapahtumapaikka, joka sijaitsee upean luonnon keskellä Tampereen Näsijärven rannalla.  

Murikanrannan viestintäkumppanina suunnittelimme yhdessä asiakkaan kanssa keväällä ja syksyllä 2022 visuaalisesti vaikuttavan digikampanjan, joka jättäisi kohdeyleisöönsä vahvan muistijäljen. Tavoitteena oli tehdä Murikanrannan kokoushotelli tunnetuksi kohdennetusti, paikallisesti ja suurilla ulostuloilla.  

Mainostiloiksi valikoituivat Tampereen Nokia Arenan digimainostilat Tapparan ja Ilveksen peleissä sekä näyttävät ulkodiginäytöt Tampereella, Helsingissä ja Jyväskylässä.  

Antilooppi_vastuullisuusraportti

Mitä teimme?

Keväällä 2022 Murikanrannalla oli kunnia isännöidä ​Nokia Arenalla pelattua Tappara-Kärpät-peliä. Areenan sydän eli malja vetää jopa 13 500 katsojaa liigapeleihin ja muihin suurtapahtumiin. 

Suunnittelimme Murikanrantaa ytimekkäästi mainostavat digimateriaalit areenan lukuisiin näyttöihin​: areenan maljan yläpuolella roikkuvaan massiiviseen ”donitsiin”, koko areenan kiertäviin ribbon ledeihin, kaukalon laitoihin, areenan aulaan ja katsomoaukkojen yläpuolelle. Yhteensä Nokia Arenalta löytyy lähes 200 diginäyttöä, joilla muutaman sekuntin pituiset videot pyörivät koko pelin ajan. 

”Yksittäisenä toimijana emme panosta markkinointiimme raskaasti – luovimme sen sijaan ketterästi somessa. Paikoitellen teemme näkyvyyden suhteen täsmäiskuja. Tulus on ollut meille tärkeä toimija näiden toteuttamisessa. Arvostamme etenkin joustavaa, luovaa sekä ennen kaikkea henkilökohtaista palvelua, jota heiltä olemme saaneet.” 

Jussi Aaltonen

Toimitusjohtaja, Murikanranta Oy

Yksinkertainen on kaunista myös markkinoinnissa!

Silmäparia Nokia Arenalla

Diginäyttöä käytössä

Ennätysvuosi

Digin ja printin yhteistyötä

Lisäksi toteutimme flyerin, jotka jaeltiin 5000 katsomon penkille​. Sisällöntuotannon, leiskaamisen ja suunnittelun lisäksi koordinoimme myös flyereiden painatuksen ja toimituksen Nokia Arenalle.​ 

Onnistuneen kampanjan innoittamana samat digimateriaalit pyörivät Ilveksen kotipeleissä koko Liiga-kauden 2022–2023 ajan – syksyllä 2022 runkosarjan 15 kotiottelussa ja keväällä seuraavissa 15 ottelussa. Tavoitteena oli iskostaa entisestään Murikanrannan nimeä ja logoa paikallisten ja vierailijoiden verkkokalvoille. 

Nokia Arenalla saadun näkyvyyden lisäksi peleihin ajavat vierailijat ja muut Tampereen, Helsingin ja Jyväskylän seudun autoilijat saivat makupalan Murikanrannan vehreistä maisemista Tuluksen tuottamissa noin kuuden sekunnin videoissa, jotka näkyivät vilkkaasti liikennöidyillä väylillä Outshinen kirkkailla diginäytöillä. 

Tässä onnistuimme

Monikanavainen, strateginen ja visuaalisesti linjakas mainoskampanja tavoitti yli 30:ssa Nokia Arenalla pelatun Liiga-kauden ottelussa jopa 13500 silmäparia kunkin ottelun aikanayhteensä siis lähes 400 000 silmäparia. Markkinointisatsaukset tuottivat toivottua tulosta, ja toteutuneiden kauppojen määrä lähti nousuun. Murikanranta teki vuonna 2022 historiansa parhaan tuloksen. 

 

Antilooppi_vastuullisuusraportti

Kokoushotelli Murikanranta on Teiskon Terälahdessa, Tampereen keskustasta 35 minuutin ajomatkan päässä sijaitseva upeasti remontoitu tapahtumapaikka.

Kauniilla paikalla Näsijärven rannalla sijaitseva kokoushotelli tarjoaa kokoustilat jopa yli 300 henkilölle ja majoittaa yli 200 henkeä.

Tavoitteena saada enemmän ja parempaa kauppaa? Tuluksen some- ja digimarkkinointi kohdistaa virrat kassaasi! 

Liisa Oksanen

SAARA TÖYSSY

Kehityspäällikkö, viestintäasiantuntija
saara.toyssy@tulus.fi
+358 44 751 3104

Johanna Lassy-Mäntyvaara

TUIJA LAHTI

Graafinen suunnittelija
tuija.lahti@tulus.fi
+358 44 751 3107

Johanna Lassy-Mäntyvaara

SIRU SALMINEN

Sosiaalisen median asiantuntija
siru.salminen@tulus.fi
+358 50 579 3206

Tulus on tukenasi viestinnän ja markkinoinnin kiemuroissa!

Mietityttääkö viestintä ja markkinointi? Ota yhteyttä tai jätä tarjouspyyntö ja jatketaan matkaa yhdessä!

Mistä olet kiinnostunut?