REFERENSSI: Digimarkkinoinnilla kansainvälistä ja kohdennettua näkyvyyttä

Tulus toimi Suomen muotoilualan ammattilaisten järjestö Ornamon digitaalisen markkinoinnin kumppanina Design as a Competitive Edge -EU-hankkeen webinaarien markkinoinnissa syksyllä 2024.

Projektin aikana Tulus tuotti hankkeen englanninkielisen tekstisisällön, loi hankkeelle graafisia sisältöjä yhteistyössä Ornamon graafisen tiimin kanssa sekä suunnitteli ja toteutti Euroopan laajuiset digikampanjat LinkedInissä, Googlen mainostyökaluissa ja YouTubessa. Tuimme myös WordPress-pohjaisen web-sivun ja orgaanisen ja maksetun sosiaalisen median sisällöntuotannossa ja rakentamisessa.

Markkinointia webinaareille immateriaalioikeuksista ja lainsäädännöstä

Viestinnän ulkoistaminen Oma Tulus

Design as a Competitive Edge on Ornamon ja BEDA:n (The Bureau of European Design Association) yhteistyöhanke, jonka tavoitteena on lisätä muotoilualan ammattilaisten osaamista ja tietoisuutta immateriaalioikeuksista ja niihin liittyvästä lainsäädännöstä. Tietoisuuden lisääminen parantaa eurooppalaisten muotoilualan ammattilaisten kyvykkyyksiä suojella ja tuotteistaa omaa osaamistaan kotimaassaan, EU:n sisällä ja kansainvälisesti.

Ornamon itse luomat ja tuottamat englanninkieliset webinaarisisällöt ovat vapaasti kenen tahansa käytettävissä. Ornamo teki hankkeessa yhteistyötä Euroopan muotoilualan järjestöjen liiton kanssa ja hanketta tuki Euroopan unionin teollisoikeuksien virasto.

”Saimme Tulukselta asiantuntevaa apua ja ketterän toteutuksen. Kansainvälinen digimarkkinointikampanja auttoi meitä saavuttamaan hankkeen tavoitteita onnistuneesti.”

Iiris Adenius

Juristi, Ornamo

Kohdennettu digimarkkinointi toi sisällöt oikean yleisön eteen

Markkinointikampanjan tavoitteena oli saavuttaa muotoilu- ja suunnittelualan asiantuntijat Euroopassa ja kerätä ilmoittautumisia webinaareihin.

Mitä teimme?

  • Hankkeen digimarkkinointisuunnitelma tulosennusteineen.
  • Kampanjan visuaalinen konsepti ja kuvamateriaalit LinkedIniin, webiin ja Instagramiin yhteistyössä Ornamon graafisen tiimin kanssa.
  • Kampanjatekstit englanniksi web-sivuille ja kampanjoihin.
  • Google-hakusanakampanja englanninkielisillä avaintermeillä.
  • Visuaalinen Google-monikanavakampanja.
  • YouTube-videoiden markkinointi Googlen YouTube-ympäristössä.
  • Kohdennettu LinkedIn-kampanja webinaareille.
  • Landing-sivun rakentaminen WordPress-alustalle.
  • Raportti kampanjan tuloksista kanavakohtaisine erittelyineen.

Mitä saimme aikaan?

  • 4000 klikkausta Google-hakusanamainonnalla Euroopassa.
  • Google-monikanavakampanjalla 137 000 näkyvyys  ja 4600 klikkausta.
  • 90 000 näyttökertaa LinkedInissä kohdennettuna muotoilu- ja suunnittelualan ammattilaisiin.
  • LinkedIn-mainonnassa 428 klikkausta erinomaisella 1,17 € hinnalla per klikkaus.
  • YouTube-kampanja, jolla saavutettiin onnistuneesti rajattu kohdeyleisö.
  • Raportti ja muistiinpanot kampanjan tuloksista ja käytetyistä kohdennuksista.

    Haluatko sinäkin huolella kohdennettua ja vaikuttavaa näkyvyyttä palveluillesi tai tuotteillesi?

    Tulus on tukenasi!

    Johanna Lassy-Mäntyvaara

     

    Saara Töyssy

    Kehityspäällikkö, viestintäasiantuntija
    saara.toyssy@tulus.fi 
    +358 44 751 3104

    Mietityttääkö viestintä ja markkinointi? Ota yhteyttä tai jätä tarjouspyyntö ja jatketaan matkaa yhdessä!

    Mistä olet kiinnostunut?