MISTÄ KYSE?
Mielipide- ja vieraskynäkirjoitukset ovat tärkeä lisä mediaviestinnän keinovalikoimaan silloin, kun yrityksen toimintaan liittyy yhteiskunnallinen ulottuvuus tai sillä on sanottavaa omaa ydinbisnestään laajempaan aiheeseen.
Valtakunnallisista medioista HS, Talouselämä ja Debatti julkaisevat vieraskynäkirjoituksia, joissa voivat päästä ääneen niin päättäjät, vaikuttajat kuin yritysjohtajatkin. Napakkaa, hyvin argumentoitua tekstiä voi tarjota julkaistavaksi toimitukseen, joka tekee julkaisupäätöksen journalistisin perustein: kiinnostavuus, merkittävyys ja ajankohtaisuus. Kyse on ansaitusta ja näin ollen maksuttomasta medianäkyvyydestä. Kirjoitus ei voi sisältää yrityksen omaa myynti- tai markkinointitekstiä.
MITÄ TEIMME?
Kiteytimme it-yritys Codeon sekä energiayhtiö Quantitative Heatin johtajien kirjoitukset Talouselämän Tebatti-palstalle.
Palkka-avoimuuden edelläkävijänä tunnetun Codeon toimitusjohtaja Liisa Rusanen otti kirjoituksessaan kantaa palkka-avoimuuden tärkeyteen sekä avasi tapaa, jolla asia toteutuu hänen johtamassaan yrityksessä.
Lue juttu: Tebatti: Toimitusjohtajana saan palkkaa 7000 euroa – Ja sen saa tietoonsa kuka vain
Aiemmin autoimme Codeota uutisoimaan toimitusjohtajan palkan julkistamisesta, joka päätyi uutiseksi Tivi-lehteen. Talouselämän Tebatti tarjosi hyvän tavan avata asiaa mediassa vielä uutisjuttua laajemmin.
Geotermiseen energiaan erikoistuneen kasvuyhtiö Quantitative Heatin teknologiajohtaja Rami Niemi puolestaan pääsi Talouselämän vieraskynässä kertomaan lämpöenergian kierrättämisestä.
Sen potentiaali kiinteistöjen lämmitysenergian päästövähennyksissä on merkittävä, ja QHeatin ratkaisuiden avulla tätä potentiaalia voidaan hyödyntää nykyistä tehokkaammin.
Lue juttu:
Tebatti: Lämpöä taloon lähimmästä kauppakeskuksesta? Se voisi olla mahdollista