Vuoden 2022 alussa hammaspyörien globaali markkinajohtaja Ata Gears törmäsi tilanteeseen, jossa kova kilpailu koneistuksen ammattilaisista tiukkeni ja Atalta eläköityi samaan aikaan useita kokeneita koneistajia.
Pitkistä työuristaan tunnettu yritys halusi siksi kertoa entistä aktiivisemmin yrityksen kulttuurista, koneistajan työstä sekä Atasta työnantajana, ja houkutella näin uusia osaajia. Tavoitteen saavuttamiseksi tarvittiin suunnitelmallisuutta sekä monipuolista näkyvyyttä eri kanavissa.
Mitä teimme
Tiivistimme pitkään jatkunutta viestintäyhteistyötämme atalaisten kanssa ja loimme yhdessä työnantajamielikuvan rakentamisen vuosikellon. Kokosimme siihen rekrytointiviestinnän kohderyhmät, tavoitteet, vuoden varrelle ajoitetut pääviestit sekä sisältösuunnitelman ja kanavavalinnat.
Suunnitelman pohjalta toteutimme Ura Atalla -nettisivun, johon kiteytimme Atan vetovoimatekijät sekä keskeisimmät työsuhde-edut ja vastuullisuusteot.
Lisäksi tuotimme artikkeleita, Instagram storyja ja muita somesisältöjä sekä kuvasimme atalaisia. Tarinoissa näkyivät ja kuuluivat koneistajien erilaisten taustat, monipuoliset työpäivät ja etenemismahdollisuudet sekä Atan rento ilmapiiri ja hyvät edut.
Kevään 2023 tiivistyneeseen rekrytointitarpeeseen, jolloin yrityksellä oli avoinna useita koneistajan paikkoja, toteutimme tiiviimmän IG-kampanjan valikoitujen koneistajien ympärille.
Mitä saimme aikaiseksi
Atan pääviestejä kirkastamalla saimme tuotua perheyrityksen lämmintä henkeä ja vahvoja juuria esiin ihmiskeskeisesti, ja samaan aikaan kansainvälisen markkinajohtajan ylpeydellä. Atalaisten tarinat saivat näkyvyyttä eri kanavissa ja tukivat osaltaan koneistajien paikkojen täyttämistä.
Versioimme ja uudelleen julkaisimme tarinoita eri kanavissa useampaan kertaan ja pidimme tärkeitä pääviestejä säännöllisesti esillä.
Pääviestejä:
Perheyrityksessä meininki on rentoa, vaikka markkinajohtajia ollaankin.
Atalla koneistajan työ on kaikkea muuta kuin yksitoikkoista liukuhihnatyötä.
Ata antaa mahdollisuuden kasvaa huippuosaajaksi.
Tässä onnistuimme!
Suomenkielinen verkkosivu sisältää työnhakijan näkökulmasta keskeisimmät tiedot, mutta tarjoaa ennen kaikkea kurkistuksen atalaisten maailmaan.
Uratarinat ja hammaspyörien valmistamisesta kertovat artikkelit avaavat rehellistä kuvaa Atasta työnantajana.
Sivujen selkeä konsepti tekee sisällöntuottamisesta sujuvaa ja auttaa pitämään Ataa työnantajana esillä säännöllisesti somekanavissa myös jatkossa.
Tutustu lopputuloksiin
Näkyvyyttä sinunkin asiallesi? Tulukset tukenasi!
LAURA MERILÄ
Viestintäasiantuntija, työyhteisövalmentaja
laura.merila@tulus.fi
+358 50 579 3207
Johanna Lassy-Mäntyvaara
Johtava viestintäasiantuntija
johanna.lassy@tulus.fi
+358 40 584 9569
Tukea työyhteisöviestintään myös Tuluksen blogissa!