IT-ulkoistus- ja käyttötukipalveluita tarjoava Decens lähti rohkeasti kokeilemaan viestinnän ulkoistamista Oma Tulus -palvelun avulla. Puolentoista vuoden aikana yhteistyö on laajentunut ja Oma Tuluksen rooli on kasvanut Decensin strategisen viestinnän kokonaisvaltaiseksi kumppaniksi.
Viestinnän ulkoistamisen palvelu Oma Tulus on turvallinen ja kustannustehokas tapa ulkoistaa viestinnän ja markkinoinnin tehtäviä. Voit ostaa yrityksesi kulloinkin tarvitsemaa viestinnän ja markkinoinnin osaamista tietyn määrän sopivan pituiseksi ajaksi joustavana Oma Tulus -palveluna.
Yhteistyö käynnistyi keväällä 2022, kun Decensillä syntyi tarve järjestellä viestintää ja markkinointia uudelleen.
”Päätimme kokeilla ulkoistamista, tarjoammehan itsekin ulkoistettuja palveluita. Me tunnemme oman liiketoimintamme ja Tulus taas viestintäkuviot. Nyt voimme keskittyä täysipainoisesti oman liiketoimintamme kasvattamiseen ja kehittämiseen yhdessä Tuluksen viestintäosaamisen kanssa. Puolentoista vuoden aikana olemme oppineet tuntemaan toistemme työtavat ja vahvuudet. Yhteistyö on ollut helppoa ja systemaattista”, Decensin asiakkuusjohtaja Ville Sandberg toteaa.
Oma Tulus -palvelun yhteyshenkilöllä on kokonaiskuva asiakkaamme tarpeista, ja asiakas saa tarvittaessa viestinnän eri asiantuntijoiden osaamisen käyttöönsä yhden luukun periaatteella tutun yhteyshenkilön kautta. ”Oma Tulus -palvelulla olemme saaneet käyttöömme niin sisällöntuotannon, visuaalisen suunnittelun kuin some- ja digimarkkinoinninkin osaamista ilman, että meidän on tarvinnut palkata kokopäiväistä resurssia”, Sandberg tiivistää.
Meille tämä on ollut vaivaton ratkaisu: Me hallitsemme IT-asiat ja Tulus viestinnän. Oma Tulus palvelun avulla olemme voineet edistää tehokkaasti Decensin strategisia tavoitteita viestinnän keinoin.
MITÄ TEIMME
Suunnittelemme ja toteutamme viestinnän toimenpiteitä, jotka tukevat asiakkaamme kasvutavoitteita tuloksen, palveluiden ja henkilöstön suhteen. Yhdessä vahvistamme niin tunnettuutta kuin työantajamielikuvaakin.
Olemme auttaneet Decensiä uuden strategian jalkauttamisessa. Asiakkaamme strategian ja arvojen viitoittamana olemme laatineet yhdessä viestinnän vuosikellon ja sisältösuunnitelman. Työkaluina tunnettuuden lisäämiseksi ja työnantajamielikuvan vahvistamiseksi olemme käyttäneet niin verkkotekstejä, asiantuntija-artikkeleita, uratarinoita kuin muita uutis- ja ajankohtaissisältöjä, kuten uutiskirjeitä ja säännöllisiä somepäivityksiä. Olemme myös kouluttaneet decensläisiä.
”Olemme voineet projektiluonteisesti kasvattaa kuukausittaisia tuntimääriä esimerkiksi erilaisten kampanjoiden tai tapahtumien vaatimien ylimääräisten markkinointimateriaalien vuoksi. Asioista sovitaan säännöllisissä etäpalavereissa Tuluksen yhteyshenkilön kanssa, ja hän koordinoi työtä Tuluksen sisällä sekä kontaktoi tarvittaessa meidän asiantuntijoitamme”, Sandberg sanoo.
Erityisen viehättyneitä IT-talossa ollaan Oma Tulusten toimittamaan analytiikkaan siitä, miten some- ja verkkosivujen sisällöt tai esimerkiksi Google-mainonta toimivat. Viestinnän strategisena kumppanina Tuluksen toimenpiteet tukevat asiakkaan omia liiketoiminnallisia tavoitteita.
TÄSSÄ ONNISTUIMME
Yhdessä olemme löytäneet tehokkaat prosessit yhteistyölle. Olemme tukeneet Decensiä uusien palveluiden lanseeraamisessa ja rekrytoinneissa, muokanneet verkkosivuille uuden kokonaisuuden tietoturvasta ja pilvipalveluista sekä päivittäneet säännöllisesti sisältöjä niin verkkosivuille kuin someenkin, missä onkin tapahtunut selkeää kasvua seuraajamäärissä.
”Viestintäsuunnitelmat ovat tuoneet tehokkuutta ja laatua viestimiseen. Samalla tämä on ollut molemminpuolinen oppimisprosessi: Meidän ymmärryksemme viestinnästä ja sen keinoista on lisääntynyt samalla kuin Tuluksen ymmärrys meidän liiketoiminnastamme on kasvanut. Oma Tulus -palvelulla olemme saaneet käyttöömme niin sisällöntuotannon, visuaalisen suunnittelun kuin some- ja digimarkkinoinninkin osaamista ilman, että meidän on tarvinnut palkata kokopäiväistä resurssia”, Sandberg tiivistää.