TULUS-TUTKA
Varmista tuloksellinen viestintä ja markkinointi
Viestinnän analytiikan seuraaminen mahdollistaa viestinnän kehittämisen. Usein kuitenkin käy niin, että kerätty data jää vain numeroiksi raportille tai havainnoksi kehittämissuunnitelmaan.
Tulus-tutka-palvelu ottaa niskalenkin datasta ja johdattaa sinut kohti liiketoimintaasi tukevaa tavoitteellista viestintää ja markkinointia. Tutka työstää viestinnän ja markkinoinnin analytiikasta oivalluksia, toimintaohjeita ja ymmärrettävää tietoa, jotka ohjaavat viestinnän ja markkinoinnin arkea.
Palvelun avulla tavoitat kohderyhmäsi paremmin ja varmistat, että käytät resurssisi viisaasti.
NÄIN TULUS-TUTKA TOIMII VIESTINNÄN JA LIIKETOIMINNAN TUKENA
Analytiikan säännöllinen läpikäynti
Tulus-tutka auttaa sinua kehittämään johdonmukaisesti liiketoimintaasi tukevaa viestintää. Kenties sinulla on jo dataa, jota et hyödynnä? Voit aloittaa tiedon perkaamisen ja hyödyntämisen kanssamme tai sopia jo käynnissä olevien analytiikkarutiinien ulkoistamisesta meille.
Viestinnän ja markkinoinnin kehittäminen
Tutka paljastaa, missä kohtaa viestinnän panostukset tuottavat haluttuja tuloksia, ja milloin viestit sujahtavat ohi maalin. Tutkan avulla voi kehittää esimerkiksi sisältöjen luettavuutta ja ymmärrettävyyttä, kykyä aktivoida ja kanavien kohdentamis- ja mainostyökalujen käyttöä.
Palvelu parantaa myös ymmärrystä kohderyhmistä ja auttaa kehittämään hakukoneoptimointia opitun perusteella.
Tekemisen tueksi koostamme konkreettiset sisällöntuotannon ohjeet varmistamaan, että markkinoinnin ja viestinnän ammattilaiset osaavat hyödyntää tutkan esille nostamia havaintoja työssään.
Lisäksi voimme tarkastella esimerkiksi myyntiin, asiakastyytyväisyyteen ja henkilöstön hyvinvointiin liittyvää dataa.
Selkokielinen raportti johtopäätöksineen
Selkeät, havainnolliset raportit ovat Tulus-tutkan ydin. Raportit sisältävät numeroiden lisäksi aina selityksen siitä, mitä numerot tarkoittavat ja miten niiden pohjalta kannattaa toimia. Raporttien laatimisessa hyödynnämme muun muassa Google Data Studiota.
Raportit kertovat tuottavatko viestintä- ja markkinointitoimenpiteet organisaation strategian kannalta oleellisia konversioita, eli ovatko yrityksen tavoitteet ja viestinnän tulokset linjassa ja luovat päätöksenteon tueksi dokumentoitua tietoa, jota myös myyntiorganisaatio tai yrityksen johto voivat käyttää hyödyksi.
Raportissa ei esiinny suoraan Google Analyticsista poimittuja termejä, kuten hankinnan yleiskatsaus ja bounce rate ilman selityksiä. Jos et ymmärrä raporttia, selkokielistämme lisää.
Voimme tutkata läpi esimerkiksi
- viestinnän ja markkinoinnin toimenpiteet
- somesisällöt ja -kanavat
- tiettyyn kampanjaan tai strategiseen tavoitteeseen liittyvät sisällöt
- uutiskirjealustat
- nettisivut
- somekanavat
- mediaseurantatyökalut
- käyttäjäanalysoinnin työkalut.
Tulus-tutka PK-yrityksille
- Aloitusmaksu 690 € + palvelu alkaen 390 € / kk
- Käymme kuukausittain läpi yrityksesi viestinnän ja markkinoinnin analytiikan sovitusti ja koostamme selkokielisen, visuaalisen raportin.
- Raporttiin sisältyvät johtopäätökset viestinnän tehokkuuden kehittämiseksi sekä käytännön ohjeet sisällöntuottajille.
Palvelu käynnistyy alkukartoituksella, jossa käymme läpi viestinnän ja markkinoinnin tavoitteesi liiketoiminnan tukena sekä määrittelemme yhdessä mitattavat asiat.
Säännöllinen tutkapalvelu mahdollistaa datan keräämisen pidemmältä ajalta ja viestinnän systemaattisen kehittämisen sen pohjalta.
Somekartoitus
- Alkaen 1900 e
- Käymme läpi somekanaviesi tavoitteet, sisällöt ja analytiikan sovitulta ajanjaksolta (max. 6 kk).
- Koostamme havainnoista konkreettisen raportin, josta selviää
- Miten hyvin viestinne näkyvät ja aktivoivat tavoittelemianne käyttäjiä eri kanavissa
- Millaiset sisällöt kiinnostavat käyttäjiä eniten ja toteuttavat asettamianne tavoitteita
- Johtopäätökset ja ehdotukset sisältöjen ja niiden kohdentamisen sekä kanavavalintojen kehittämiseksi.
Somekartoitus räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden mukaan.
Mitäs tänään tutkattaisiin?
JOHANNA LASSY-MÄNTYVAARA
Johtava viestintäasiantuntija
johanna.lassy@tulus.fi
+358 40 584 9569
SAARA TÖYSSY
Kehityspäällikkö, viestintäasiantuntija
saara.toyssy@tulus.fi
+358 44 751 3104