Palautteen antaminen ja vastaanottaminen ei ole aina helppoa. Ehkä sinäkin olet joskus saanut palautteen, joka sai palan nousemaan kurkkuun? Tai ehkä olet istunut pöydän toisella puolella? Yritit auttaa kollegaa hiomaan työnsä heikkoja kohtia, ja he ottivat palautteen henkilökohtaisesti ja alkoivat puolustella itseään kuuntelun sijaan?
Ymmärtämällä ja toteuttamalla muutamia perusperiaatteita palaute voi muuttua tavalliseksi asiaksi, jota ei tarvitse pelätä.
BLOGI JA REFERENSSIT
Kuinka antaa ja vastaanottaa palautetta
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen ei ole aina helppoa. Ehkä sinäkin olet joskus saanut palautteen, joka sai palan nousemaan kurkkuun? Tai ehkä olet istunut pöydän toisella puolella? Yritit auttaa kollegaa hiomaan työnsä heikkoja kohtia, ja he ottivat palautteen henkilökohtaisesti ja alkoivat puolustella itseään kuuntelun sijaan?
Ymmärtämällä ja toteuttamalla muutamia perusperiaatteita palaute voi muuttua tavalliseksi asiaksi, jota ei tarvitse pelätä.
Tulus-akatemian koulutus: asiantuntijat esille LinkedInissä
LinkedIn on johtava ammattilaisten B2B- sosiaalinen media. Se on somekanavista ainoa, jossa voit saada osaamisellesi, tiimillesi ja organisaatiosi viesteille tuhansia näyttökertoja – täysin maksutta. Nyt jos koskaan kannattaa ottaa LinkedIn haltuun ja kouluttaa myös yrityksen avainhenkilöt sen käyttöön.
Tulus-akatemian® LinkedIn-koulutus opastaa yrityksen johdon ja asiantuntijat hyödyntämään ammatillisen verkostoitumiskanavan mahdollisuudet. Samalla yrityksen viestit saavat lisää painoarvoa.
Tekoäly kirjoittamisessa: Laadukas teksti – algoritmeja vai ajattelua?
Suhteemme teksteihin saattoi muuttua historiallisella tavalla marraskuun lopussa 2022, kun OpenAI:n kehittämä ChatGPT julkaistiin avoimeen käyttöön. Uusi tekoäly nousi nopeasti maailmanlaajuiseksi puheenaiheeksi, ja hyvästä syystä. ChatGPT lupaa paljon ja lunastaakin lähes yhtä paljon. Sille voi antaa pureskeltavaksi vaikkapa artikkelin luonnoksen tai somepäivityksen raamit ja kone takoo käden käänteessä melkein moitteetonta tekstiä.
Referenssi: Vieraskynä toi ansaittua medianäkyvyyttä it- ja energia-alan asiakkaillemme
Mielipide- ja vieraskynäkirjoitukset ovat tärkeä lisä mediaviestinnän keinovalikoimaan silloin, kun yrityksen toimintaan liittyy yhteiskunnallinen ulottuvuus tai sillä on sanottavaa omaa ydinbisnestään laajempaan aiheeseen.
Hurraa! Tulus Vuoden Toimisto -kilpailun finaaliin!
Tulus on yltänyt Vuoden Toimisto -kilpailun finaalin kolmen kärkeen viestintä-kategoriassa.
”Tämä on mahtava osoitus siitä, että olemme lunastaneet asiakkaidemme luottamuksen sujuvalla palvelulla ja vahvalla kumppanuudella. Suurin kiitos finaalipaikasta kuuluu upeille asiakkaillemme ja taitaville tuluksille mahtavasta palveluasenteesta ja laadukkaasta työstä lukuisilla viestinnän eri osa-alueilla”, Tuluksen toimitusjohtaja Liisa Oksanen iloitsee.
Asiantuntijana mediassa – ketä kuunnellaan ja kuka saa palstatilaa?
Asiantuntija tuo keskusteluun parhaimmillaan näkökulmia ja syvyyttä, oli kyseessä sitten kansalaismielipide, organisaation linjaus tai tuoreiden tutkimustulosten esittäjä. Kaikille yhteistä on faktapohjainen uskottavuus, selkeä esiintyminen ja parhaimmillaan rauhoittava, kansalaisia jopa yhdistävä vaikutus.
Tekoäly kuvituksissa: Koneet tulevat, mielikuvitus pysyy
Tekoälykuvitus on täynnä lupausta: anna koneelle tekstimuotoinen syöte, ja tekoäly tekee kuvituksen parissa minuutissa joko ilmaiseksi tai kohtuullista maksua vastaan. Tekoälyn avulla kaikilla on yhtäkkiä mahdollisuus kuvittaa viestinsä.
Tulusten vinkit vastuullisiin joululahjoihin
Joulu mielletään usein ylikulutuksen juhlaksi, mutta juhlasta voi helposti tehdä eettisemmän ja ympäristöystävällisemmän omilla valinnoillaan. Samalla luonto ja kukkaro kiittävät ja kaupan päälle saa sekä mielen- että joulurauhaa.
Tulus-akatemian koulutus: Visuaalisuudella vaikuttavuutta viestintään
Tuottaako organisaatiosi tekstiä ja kuvaa sisältäviä dokumentteja asiakkaillenne, julkiseen jakoon tai sisäiseen viestintään? Tämä koulutus antaa organisaatiosi jäsenille tietoa, taitoa ja intoa panostaa viestin vaikuttavuuteen, erottumiseen ja muistijäljen rakentumiseen visuaalisin keinoin.
5 vinkkiä vastuullisuusviestinnän aloittamiseen
Vaikka kestävyysraportointi tulee tulevien vuosien aikana yhä useammalle suomalaiselle yritykselle pakolliseksi, moni pk-yritys jää yhä regulaation ulkopuolelle. Tarkoittaako tämä sitä, että vastuullisuudesta ei vielä tarvitse viestiä? Ei. On tärkeää selventää, että pelkkä regulaation noudattaminen ei vielä ole vastuullisuutta.