Kolme tapaa aloittaa vastuullisuudesta viestiminen, ole hyvä! Tässä blogissa esitellään kolme tapaa vastuullisuusviestinnän aloittamiseen. Minkä tahansa reitin valitsetkin, on muutamia asioita, joita tarvitset ennen kuin pääset viestimään: johdon sitoutuminen, ymmärrys sidosryhmistä, olennaisuusanalyysi sekä riittävä työryhmä ja resurssit.
BLOGI JA REFERENSSIT
Kolme tapaa aloittaa vastuullisuudesta viestiminen
Kolme tapaa aloittaa vastuullisuudesta viestiminen, ole hyvä! Tässä blogissa esitellään kolme tapaa vastuullisuusviestinnän aloittamiseen. Minkä tahansa reitin valitsetkin, on muutamia asioita, joita tarvitset ennen kuin pääset viestimään: johdon sitoutuminen, ymmärrys sidosryhmistä, olennaisuusanalyysi sekä riittävä työryhmä ja resurssit.
Tökkiikö sisäinen viestintä? Palvelumuotoilu auttaa
Palvelumuotoilu on viime vuosina noussut trendiksi maailmalla, eikä syyttä. Palvelumuotoilun keinoja voi hyödyntää monipuolisesti myös viestinnässä ja sisäistä viestintää kehitettäessä.
Tunnetko someseuraajasi – vai huikkailetko vain jollekulle silloin tällöin?
Yrityksen sometileistä ja seuraajista on pidettävä huolta siinä kuin ystävyyssuhteistakin. Organisaatio tai asiantuntija voi puhutella eri kohderyhmiä hieman eri tyylillä eri kanavissa ilman, että viestin ydin muuttuu. Olethan itsekin sama ihminen, vaikka ehkä puhut...
Miksi tehokkuus ei etätyössä(kään) ratkaise kaikkea? Kolme vinkkiä sitouttavaan työyhteisöviestintään
Slackit, Teamsit ja Yammerit ovat olleet arkipäivää monissa työyhteisöissä jo pitkään, mutta poikkeusaikana niiden varaan kaatui jotakuinkin koko työyhteisöviestintä. Perinteisin tapa sisäisten sosiaalisten medioiden käyttöön on hyvin tehtäväkeskeinen. Palaverit...
Tulus Kauppalehden Kestomenestyjien listalle
Tulus on sijoittunut Kauppalehden arviossa Suomen menestyneimpien yritysten joukkoon viiden edellisen vuoden tilinpäätöksen perusteella. Kestomenestyjien listalle kuuluu vain kaksi prosenttia suomalaisista osakeyhtiöistä ja sille pääsy edellyttää, että yritys on taloudellisen suorituskykynsä perusteella sekä koko maan että oman toimialansa parhaimmistoa.
Tuluksen johtava viestintäasiantuntija Johanna kysyy ensin ja toimii sitten
Tuluksen johtavan viestintäasiantuntija Johanna Lassyn kahden vuosikymmenen kokemus yritys- ja järjestöviestinnästä Suomessa ja maailmalla takaa, että Johannalla pysyy pää kylmänä tiukassakin viestintätilanteessa.
Yksinkertainen on kaunista – myös vuosikertomuksissa
Marraskuusta helmikuuhun eletään Tuluksessakin ”vuoskariaikaa”. Sähköpostit ja tiimialustat pullistelevat kommenttikierroksilla pyöriviä yritysten asiakastarinoita, infografiikkaluonnoksia ja puuttuvien palasten to do -listoja. Vuosikertomuksia tehdään monella eri...
Konseptointi: rytmi ja raamit sisällöille – ja niiden tekemiselle
Terminä konseptointi kuulostaa puisevalta ja epämääräiseltä, mutta käytännössä se terävöittää ja kirkastaa elämää, tai ainakin yritysviestintää. Käytännössä konseptointi tarkoittaa sitä, että julkaisun kokonaisuus suunnitellaan sisältöjä, muotoja, tyylejä, kanavia ja...
Viestinnän ulkoistaminen tuo yritysviestintään tehokkuutta ja näkemystä
Yhä useampi yritys päätyy ulkoistamaan viestintäänsä ulkopuoliselle viestinnän ammattilaiselle. Tulus tarjoaa tähän monia vaihtoehtoja, joista yksi on kiitelty Oma Tulus -palvelumallimme.
Instagramin suosion salaisuus: meditaatiohetki informaatiotulvassa?
Instagram on kovassa nosteessa kaikkialla. Instagram on myös kanava, jossa yritysten tarinat onnistuvat aidosti puhuttelemaan kuluttajia! Mistä on kysymys? Otetaan selvää!