Hyvin valittu vaikuttaja tavoittaa kohderyhmän

Vaikuttajayhteistyöllä tavoitetaan kohderyhmät, joihin perinteiset keinot eivät aina tepsi. Asiakkaamme Päijät-Hämeen Ateriapalvelut havitteli kouluikäisten kuulijakuntaa ja kaipasi lasten ääntä kuuluviin. Esiin haluttiin nostaa myös kasvisruuan ja hävikin vähentämisen teemoja. Kohderyhmää lähestyttiin vaikuttajakampanjan muodossa, johon yhteistyökumppaniksi valikoitui Suomen suosituin lasten YouTube-kanava Elina Sofia. Lahdesta kotoisin olevat Elina ja Sofia tavoittavat kanavallaan yli 120 000 tilaajaa ja Instagramissa kaksikkoa seuraa yli 29 000 silmäparia.

mitä teimme

Vaikuttajayhteistyöhön sisältyi yksi YouTube-video, kaksi Instagram-postausta ja Instagram Stories-päivitykset. Lisäksi Elina ja Sofia antoivat haastattelun asiakkaan uuteen sidosryhmälehteen.

  • Kontaktoimme vaikuttajat
  • Koordinoimme yhteistyön ja käytännön järjestelyt
  • Mittasimme yhteistyön vaikutukset
  • Raportoimme tulokset asiakkaalle

Mitä saimme aikaiseksi

Onnistuimme luomaan vaikuttajaan luottamuksellisen suhteen, joka teki yhteistyöstä miellyttävän kokemuksen kaikille osapuolille. Elinalle ja Sofialle annettiin vapaat kädet kampanjan toteutukseen, minkä ansiosta asiakkaan tavoitteet ja toiveet nousivat sisällössä esiin luontevasti ja kohderyhmää puhuttelevalla tavalla.

Tuloksetkin puhuvat puolestaan: Yhteistyövideo on katsottu YouTubessa yli 48,5 tuhatta kertaa, Instagram-kuvat saivat tuhansia tykkäyksiä ja herättivät kommenteissa vilkasta kouluruokaan liittyvää keskustelua.*

Katselukertaa YouTubessa*

Tykkäystä Instagramissa

Instagram-kommenttia

Katselukertaa Instagram Storiesissa*

Katselukertaa Instagram Reelsissä*

Engagement YouTubessa (sitouttaminen)

Yhteistyön ohessa julkaistut lyhyet IG Stories -videot keräsivät yli 150 000 katselukertaa. Lisäksi IG Reels -videot saivat yli 40 400 katselukertaa ja varsinaisen feedin postaukset 32 708 katselua – eli yhteensä yli 73 100 näyttökertaa. Engagement rate nousi YouTubessa 50 %. **

* data kerätty 4/2021
**data kerätty 2/2021

Oli tosi kiva ja hauska yhteistyö!

Elina ja Sofia

Näin onnistuimme vaikuttajayhteistyössä

”Tuluksen ja Päijät-Hämeen Ateriapalveluiden kanssa oli mahtavaa tehdä tämä yhteistyö. Kaikki sujui, kuten sovittu. Elina ja Sofia saivat itse käyttää luovuuttaan ideoimalla ja suunnittelemalla sisällöt omalle kanavalleen sopiviksi. Ihanaa, että Tulus luottaa vaikuttajiin ja antaa heidän toteuttaa omalla tavallaan! Elinaa ja Sofiaa kunnioitettiin ja heidän näkemyksiään kuunneltiin. Luottamuksellinen suhde takasi myös asiakkaalle upean lopputuloksen.”

Aura Marttinen

Elinan ja Sofian äiti

”Yhteistyö Tuluksen kanssa oli joustavaa ja yrityksen tarpeet huomioivaa. Lähdimme tavoittelemaan positiivista ja todenmukaista näkyvyyttä kouluruoan osalta. Elinan ja Sofian pirteät kommentit vastasivat tähän yli odotusten. Saimme markkinointikampanjan myötä paljon positiivista palautetta kaikkien sähköisten kanavien kautta. ”

Tuulia Pelli

Toimitusjohtaja , Päijät-Hämeen Ateriapalvelut Oy

Somessa työnsarkaa? Tulukset tueksi!

SAARA TÖYSSY

Kehityspäällikkö, viestintäasiantuntija
saara.toyssy@tulus.fi
+358 44 751 3104

Liisa Oksanen

MINNA KUMPU

Digitaalisen viestinnän projektipäällikkö
minna.kumpu@tulus.fi
+358 50 579 3203

Johanna Lassy-Mäntyvaara

JANNE SUOKAS

Projektipäällikkö, viestintäasiantuntija
janne.suokas@tulus.fi
+358 44 751 0211

Liisa Oksanen

Mietityttääkö viestintä? Ota yhteyttä niin mietitään yhdessä!

Mistä olet kiinnostunut?