fbpx

Hyvin valittu vaikuttaja tavoittaa kohderyhmän

 

Mistä kyse

Vaikuttajayhteistyöllä tavoitetaan kohderyhmät, joihin perinteiset keinot eivät aina tepsi. Asiakkaamme Päijät-Hämeen Ateriapalvelut havitteli kouluikäisten kuulijakuntaa ja kaipasi lasten ääntä kuuluviin. Esiin haluttiin nostaa myös kasvisruuan ja hävikin vähentämisen teemoja. Kohderyhmää lähestyttiin vaikuttajakampanjan muodossa, johon yhteistyökumppaniksi valikoitui Suomen suosituin lasten YouTube-kanava Elina Sofia. Lahdesta kotoisin olevat Elina ja Sofia tavoittavat kanavallaan yli 120 000 tilaajaa ja Instagramissa kaksikkoa seuraa yli 29 000 silmäparia.

 

Kuva: Aki Rask

 

Mitä teimme

Vaikuttajayhteistyöhön sisältyi yksi YouTube-video, kaksi Instagram-postausta ja Instagram Stories-päivitykset. Lisäksi Elina ja Sofia antoivat haastattelun asiakkaan uuteen sidosryhmälehteen.

 

  • Kontaktoimme vaikuttajat
  • Koordinoimme yhteistyön ja käytännön järjestelyt
  • Mittasimme yhteistyön vaikutukset
  • Raportoimme tulokset asiakkaalle

 

Toteutusajankohta: 2021

 

Mitä saimme aikaiseksi

Onnistuimme luomaan vaikuttajaan luottamuksellisen suhteen, joka teki yhteistyöstä miellyttävän kokemuksen kaikille osapuolille. Elinalle ja Sofialle annettiin vapaat kädet kampanjan toteutukseen, minkä ansiosta asiakkaan tavoitteet ja toiveet nousivat sisällössä esiin luontevasti ja kohderyhmää puhuttelevalla tavalla.

Tuloksetkin puhuvat puolestaan: Yhteistyövideo on katsottu YouTubessa yli 48,5 tuhatta kertaa, Instagram-kuvat saivat tuhansia tykkäyksiä ja herättivät kommenteissa vilkasta kouluruokaan liittyvää keskustelua.*

 

 

Yhteistyön ohessa julkaistut lyhyet IG Stories -videot keräsivät yli 150 000 katselukertaa. Lisäksi IG Reels -videot saivat yli 40 400 katselukertaa ja varsinaisen feedin postaukset 32 708 katselua – eli yhteensä yli 73 100 näyttökertaa. Engagement rate nousi YouTubessa 50 %. **

 

 

 

Näin onnistuimme vaikuttajayhteistyössä:

”Yhteistyö Tuluksen kanssa oli joustavaa ja yrityksen tarpeet huomioivaa. Lähdimme tavoittelemaan positiivista ja todenmukaista näkyvyyttä kouluruoan osalta. Elinan ja Sofian pirteät kommentit vastasivat tähän yli odotusten. Saimme markkinointikampanjan myötä paljon positiivista palautetta kaikkien sähköisten kanavien kautta. ”

Toimitusjohtaja Tuulia Pelli, Päijät-Hämeen Ateriapalvelut Oy

 

”Tuluksen ja Päijät-Hämeen Ateriapalveluiden kanssa oli mahtavaa tehdä tämä yhteistyö. Kaikki sujui, kuten sovittu. Elina ja Sofia saivat itse käyttää luovuuttaan ideoimalla ja suunnittelemalla sisällöt omalle kanavalleen sopiviksi. Ihanaa, että Tulus luottaa vaikuttajiin ja antaa heidän toteuttaa omalla tavallaan! Elinaa ja Sofiaa kunnioitettiin ja heidän näkemyksiään kuunneltiin. Luottamuksellinen suhde takasi myös asiakkaalle upean lopputuloksen.”

Aura Marttinen, Elinan ja Sofian äiti

 

”Oli tosi kiva ja hauska yhteistyö!”

Elina ja Sofia

 

* data kerätty 4/2021
**data kerätty 2/2021

 

 

 

KIINNOSTAAKO VAIKUTTAJAVIESTINTÄ? LUE LISÄÄ VAIKUTTAJAVIESTINNÄN PALVELUISTAMME JA OTA YHTEYTTÄ!
 
TUTUSTU MYÖS MUIHIN TULUKSEN TÖIHIN!

 

 

Johanna Lassy-Mäntyvaara
Johtava viestintäasiantuntija
johanna.lassy@tulus.fi
p. 040 584 9569

 

 

 

 

Takaisin ylös