fbpx

Yhä useampi yritys päätyy ulkoistamaan viestintäänsä ulkopuoliselle viestinnän ammattilaiselle. Tulus tarjoaa tähän monia vaihtoehtoja, joista yksi on kiitelty palvelumallimme Tulus Service Point®.

Yritykset hakevat ulkoistuksella toimintaansa useimmiten resurssitehokkuutta, joustavuutta ja uusia näkemyksiä. Ulkoistus toimii silloin, kun se on avointa, luottamukseen perustuvaa, läpinäkyvää ja yritys näkee sen konkreettisen hyödyn myös liiketoimintansa kannalta.

Kumppanuus ja selkeä ulkoistuksen malli palvelevat yritysten yksilöllisiä tarpeita. Ulkoistuksesta on eniten hyötyä silloin, kun viestinnän ammattilaisella on pääsy asiakkaan järjestelmiin ja viestintäkanaviin ja hän tuntee asiakkaan toimintatavat sekä henkilöstön.

Tämä vaatii luonnollisesti aikaa ja jatkuvaa, tiivistä yhteistyötä asiakkaan kanssa. Hyvä tuntemus asiakkaan liiketoiminnasta ja alalta on keskeistä onnistuneessa viestintäkumppanuudessa.

Tulus on kehittänyt useita erilaisia Oma tulus -palvelumalleja viestinnän ulkoistamiseen. Yksi näistä on Tulus Service Point®, jonka kautta on mahdollista tilata yhdestä osoitteesta brändinhallintaa, digi-, materiaali-, some- ja sisällöntuotantoa, raportointia sekä alihankkijayhteyksiä.

 

Tuluksen Service Point -tiimiin kuuluvat Krista Lampi, Anni Pakkala, Minna Kumpu, Siru Salminen ja Vera Aarteinen. Kuvanottohetkellä kesälaitumilla olivat tiimistä Petra Tuulkari, Taru Nylund ja Riikka Finnilä.

 

Luotettavaa ja räätälöityä palvelua

Oma tulus®– ja Tulus Service Point® -palvelumallien kehittäminen aloitettiin jo 2000-luvun alussa, yhdessä asiakkaan kanssa.

Suuri teollisuusalan yritys halusi tuolloin ulkoistaa osan omista viestintäpalveluistaan, ja Tulus pitkäaikaisena ja luotettavana kumppanina oli luonnollinen valinta palveluntarjoajaksi.

Ajan kuluessa palvelua on kehitetty edelleen toimintaympäristön ja viestinnän kentän muutosten mukana sekä muokattu eri asiakkaiden tarpeiden mukaan.

”Räätälöinti on ollut helppoa, kun olemme tehneet yhdessä pitkäjänteistä kehitystyötä ja meillä on vahva pohjatieto asiakkaan bisneksestä”, kertoo palvelupäällikkö Anni Pakkala, joka vastaa Service Pointin palveluiden kehittämisestä.

Service Pointin hyödyt asiakkaalle on käytännössä todettu. ”Asiakas saa kaiken tarvitsemansa ikään kuin yhdestä luukusta. Tilauksien tekeminen on helppoa ja he voivat luottaa siihen, että tunnemme heidän brändinsä läpikotaisin. Autamme myös asiakkaitamme heidän toimintansa ja sen organisoimisen kehittämisessä”, Anni listaa.

Viestinnän ulkoistamista suunnittelevat yritykset voivat hyödyntää Service Point -palvelumallia aluksi vaikkapa rajatummalla palveluvalikoimalla ja laajentaa volyymiä, kun ovat vakuuttuneet sen hyödyistä.

Tuluksen näkökulmasta Anni näkee mallissa ainoastaan hyviä puolia.

”Se mahdollistaa tiiviin yhteistyön asiakkaan kanssa ja on helppo järjestää. Ja kun olemme yhdessä hioneet toimintamallin sujuvaksi, laajentaminen on helppoa!”

 

Harkitsetko viestinnän ulkoistamista? Ota meihin yhteyttä!

Liisa Oksanen

Liisa Oksanen
Toimitusjohtaja, viestintäasiantuntija
liisa.oksanen@tulus.fi
p. +358 50 579 3205

 

 

Minna KumpuMinna Kumpu
Digitaalisen viestinnän projektipäällikkö
minna.kumpu@tulus.fi
p. +358 50 579 3203