fbpx

Käykö sinulle koskaan niin, että ohimoita alkaa jomottaa vain hetki sen jälkeen, kun olet avannut analytiikkaraportin ja alkanut selata dashboardia? Ja käytyäsi läpi kohdat Site Search Goal 9 Conversion Rate, hankinnan yleiskatsaus ja kohorttianalyysi päätät silmäillä lopun nopeasti, tallentaa muutaman näkymän ”Viestinnän kehittäminen_to do” -kansioon ja sulkea raportin ennen kuin päänsärky alkaa kunnolla.

”Äh, palaan tähän myöhemmin. Pakko hoitaa nyt ensin seuraavat sisällöt tekoon…”

Kyllä vaan, tunnustan! Tilanne on tuttu myös minulle.

Dataa on saatavilla paljon ja jokainen viestijä ja markkinoija tietää, että sitä on syytä hyödyntää. Ja moni näin tekeekin. Me Tuluksessa otimme viime vuonna viestinnän mittaamisen erityistarkasteluun. Kysyimme asiakkailtamme, hyödyntävätkö he dataa varmistaakseen, että viestinnän ja markkinoinnin panostukset tukevat heidän yrityksensä liiketoimintaa.

Tämä ei ole ihme, sillä tiedon haravointi ja johtopäätösten tekeminen vaatii aikaa, jota monella ei kiireisessä arjessa ole. Samaan aikaan viestintä- ja markkinointipanosten tuloksellisuus on entistä tärkeämpää yhä useammassa yrityksessä, joiden resursseja korona-aika on kiristänyt.

Tartuimme haasteeseen ja kehitimme Tulus-tutka-palvelun, joka

  • haravoi puolestasi analytiikkaa ja muuta dataa, jota tarvitset liiketoimintaasi tukevan viestinnän ja markkinoinnin tekemiseen
  • koostaa tiedosta selkokielisen ja visuaalisen raportin johtopäätöksineen
  • kehittää tiedon pohjalta viestintää ja markkinointia: esimerkiksi sisältöjen luettavuutta, kykyä aktivoida ja kohdentamista tavoitelluille kohderyhmille.

Palvelu syntyi tulusten viestintäasiantuntijoiden, sisältöosaajien ja graafikoiden yhteistyönä sekä datakumppanimme sparraamana. Tutkan myötä emme ryhdy kilpailuun data-ammattilaisten kanssa, vaan jatkamme valitsemallamme polulla bisnestäsi tukevan viestinnän ja markkinoinnin tekijöinä – entistäkin tavoitteellisemmin.

 

Tutustu Tulus-tutka-palveluun ja esimerkkihintoihin ja ota yhteyttä, niin jutellaan lisää!  

 

Johanna Lassy-Mäntyvaara
Johtava viestintäasiantuntija
johanna.lassy@tulus.fi
p. 040 584 9569